Khamis, 31 Disember 2009

Alhamdulillah..Puas Hati!!




" Tempat ketiga dalam pertandingan nasyid kategori syabab ialah SMI Al Amin Kemaman!!"

kami kekagetan, biar betul !! Alhamdulillah.. ini adalah kuasa Allah!!

kenape ana kate macam tu?? sebab kami langsung x sangka dapat tempat ketiga. kami sangat berpuas hati ... kami sebenarnya x berapa ready untuk pertandingan tu... tambahan lagi persaingan antara group ikhwah sangat sengit, mereka bawak group nasyid, perkusi mantap, pakaian pulak seragam dan lawa2...

berikut adalah kronologi sebelum pertandingan itu...

18hbdisember : ana, nazifi, mujahid dan nuaiman record lagu dalam cd.. terpaksa siapkan malam tu jugak sebab ana dan nazifi akan bertolak awal esok. ( pembantu urusetia ) hafizuddin pulak x de nak record main perkusi, terpaksa la record satu2 dan edit dengan menggunakan teknik penindihan dalam ' movie maker '... malam tu memang x tidur, sedar2 dah subuh.

19hbdisember : lagu yang direcord disimpan dalam komputer AMT untuk dijadikan bahan rujukan adik2 yang datang berlatih... ( ana pesan pada diorang supaya hafal lagu nasyid tu dan berlatih sesama sendiri supaya x de masalah sangat nanti )...

Pada masa yang sama, ana yang berada di The Woods cuba hafal, tapi x ingat2, sentiasa sibuk, angkat pondok, tebang buluh,, waduh2, penat banget!! harapan ana cuma pada adik2..

bila kontinjen SMIAAK dah tiba, tetap juga x ada masa untuk berlatih sebab ada tanggungjawab lain, tambahan pula, kami diberi amaran supaya tidak terlalu rapat dengan sekolah masing2... nak buat camne ni?? Sorry...


22hbdisember : hari ini hari pertandingan,petang tu kami ambil masa berlatih, petang tu decide intro macamane, pakaian ape nak pakai dll... kebetulan nampak sorang adik ni ( izat muqri ) bawak 'recorder' ( something like flute ).. dapat satu idea! syukran kepada izzat muqri. \(^_^)/..
**tergugat juga semangat bile dengar pasukan dari Al Amin Bangi,eminence ( johan ) berlatih. hebat!!

malam tu dapat giliran nombor 8..Alhamdulillah. x berdebar sangat.. sampai giliran kami, kami buat sehabis baik..( tapi sebenarnya x puas hati sangat sebab macam berterabur )..kami redha je..

hari last, kami dapat keputusannya...

* ana sebenarnya sangat kagum dengan kontinjen banin sebenarnya terutamanya pada adik2 f2 yang mana paling ramai dalam kontinjen tu... mereka bersemangat!! mereka membuktikan bahawa mereka boleh walaupun abang2 x ramai, abang2 yang ada pun, ramai jadi pembantu urusetia... Syukran Jazaak!! x lupe jugak pada mereka selain f2.. ini membuktikan antum berjaya membimbing mereka dangan baik..

* adik2 form2 yang masuk nasyid ialah ammar, anas, muttaqin , syamil,ikmal, mujahid dan nuaiman... x de diorang, x menang punye.

* seterusnya, ana, akh naimin, akh akram, akh nazifi dan akh hafizuddin...

* 3/14.. okeyla tu.. Alhamdulillah.

p/s : sebenarnya nak bawa drum.. tapi last minute x jadi.. nasib baik ada hafizuddin, die buat 'konga' tu macam drum."^_^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ayuh, lontarkan pendapat dan komen masing2.. bukalah minda anda..(^^,)