Selasa, 1 Jun 2010

Updates Tentang Flotila Keamanan


Assalamualaikum WBT..

Setakat ini sumber terkini mengatakan 20 orang syahid dan lebih 30 cedera dari serangan Israel ke atas flotila keamanan ke Gaza. Mereka masih ditahan dan dibawa ke lokasi yang tidak diketahui.

Antara penumpang kapal yang berjumlah 540 orang, 12 orang warga Malaysia. Setakat ini tidak diketahui lagi jika ada yang terkorban di pihak Malaysia.. Tapi semuanya saudara seIslam kita..

Sedikit pandangan untuk dikongsi, Israel mendakwa penumpang kapal yang bertindak ganas memulakan provokasi dan pergaduhan. Benarkah? Israel mendakwa mereka cuma membawa senapang 'paintball' dan pistol. Bagaimana? Baca http://astrangemuslim.blogspot.com/2010/06/flotila-keamanan-ke-gaza-diserang.html

Semoga kita dapat meluangkan masa berdoa dan melakukan solat hajat untuk saudara kita di Gaza.

Muhasabahlah diri kita, adakah kita punca kelemahan umat? Jika kita masih bergelumang dengan maksiat dan masih malas dengan perjuangan? Bangkitlah dan islahkan diri. Berapa banyak lagi mayat yang diperlukan sebelum hati kita terbuka?

Sedikit perkembangan, sahabat kita Munzir bersama abangnya ke KL menyertai perarakan aman penyerahan memorandum ke Kedutaan US 11 pagi tadi. Mungkin beliau akan kongsi pengalaman beliau ini nanti.

Dapatkan berita, gambar dan video terkini di http://palestinkini.info.

Wassalam. semoga ukhuwwah kita masih bertaut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ayuh, lontarkan pendapat dan komen masing2.. bukalah minda anda..(^^,)